نکاتی برای مبارزه با فرسودگی شغلی پس از استرس در سال 2020 – کوارتز در محل کار


نمی توان انکار کرد که سال 2020 سال سختی بود. از همه گیری جهانی گرفته تا رکود اقتصادی تا رقابت برای عدالت نژادی ، ما چیزی برای جنگ داشتیم. من خوش شانس هستم که در موقعیت خوشبختی قرار گرفتم: نقش من به عنوان مدیر عامل شرکت فناوری که در آن تاسیس کردم به من ثبات و فرصت کار در خانه را می دهد. اما قند نمی زنم: با داشتن سه فرزند خردسال ، همسری که در مراقبت های بهداشتی کار می کند ، شرایط لازم برای اداره یک شرکت دولتی و بسیاری از عوامل دیگر ، سال سختی بود.

بنیانگذار EarnUp اخیراً قطعه ای قدرتمند درباره تجربه خود با اضطراب و افسردگی نوشت. مقاله او طنین انداز من است. من با سلامتی روانی خودم چه در گذشته و چه در سال 2020 دست و پنجه نرم می کنم. مهم است که مردم در مورد بهداشت روان صحبت کنند ، در مورد آنچه که تجربه کرده اند شفاف باشند و آنچه را که به آنها کمک کرده است به اشتراک بگذارند. با در نظر داشتن این موضوع ، می خواهم چند درس مهم را که امسال در مورد جلوگیری از فرسودگی شغلی در هنگام استرس آموخته ام ، بیان کنم. من متخصص نیستم ، اما این به من کمک کرد.

بی رحمانه اولویت بندی کنید

من فکر می کنم مسئولیت هایی مانند حمل یک تکه بشقاب را مدیریت می کنم: قبل از اینکه همه آنها از هم بپاشند ، می توانید تعداد زیادی ظرف به آن دسته اضافه کنید. در مورد تعهدات نیز همین طور است. برای جلوگیری از فاجعه ، باید تشخیص دهید که همه ما مسئولیت محدودی برای مقابله با آنها داریم. نکته اصلی این است که تعیین کنید این عدد برای شما چقدر است ، باید بفهمید کلمه اختصاری چه کاری انجام می دهد و در نه گفتن به هر چیز دیگر بی امان باشید. اگر کاملاً مجبورید مسئولیت جدیدی را به عهده بگیرید ، مسئولیت قبلاً مشخص شده را بردارید.

آنچه امسال این لیست برای من انجام داده است: همسرم ، فرزندان ، والدین ، ​​خواهر و برادر ، سلامتی ، شرکت و تعهد در مبارزه با نابرابری نژادی. آیا این موارد دیگری وجود داشت که دوست داشتم با آنها کنار بیایم؟ کاملا. در اوایل سال 2020 ، من برای عضویت در هیئت مدیره یک شرکت اکتساب با هدف ویژه با کیفیت بالا (SPAC) دعوت شدم و همچنین فرصتی را برای دستیابی به مشاور ارشد در یک شرکت سهامی خاص فراهم کردم. من به طور جدی هر دو را در نظر گرفتم و هر سال دیگر حداقل یکی از این تعهدات جدید را به عهده می گرفتم. اما امسال می دانستم که باید بر روی اولویت های اصلی خود تمرکز کنم ، بنابراین دور شدم.

با فناوری خود حد و مرز تعیین کنید

وقتی از راه دور کار می کنید ، مرزهای بین کار و خانه کمرنگ می شوند. من آموخته ام که وقتی در پایان روز دفتری برای خروج ندارید ، باید زمان دقیق قرار دادن تلفن و لپ تاپ خود را تعیین کنید. برای من ، این بدان معنی است که دستگاه ها را هر شب ساعت 6 خاموش می کنم تا شام بخورم و از اوقات با خانواده ام لذت ببرم. بعد از اینکه بچه هایم حدود ساعت 8:15 شب به رختخواب رفتند ، من تا ساعت 9 بعد از ظهر ایمیل ها و اسلک را می گیرم ، سپس همه چیز را خاموش می کنم تا آخر شب.

در ساعات خارج از وقت ، متوجه شدم که اگر به کاری فکر کنم که باید فردای آن روز انجام دهم یا ایمیلی که فراموش کردم ارسال کنم ، وسوسه می شوم که لپ تاپ یا تلفنم را روشن کنم ، مخصوصاً اگر از خواب بیدار شدم شب راجع به آن فکر کرد حتی در این موارد دستگاه های کار خود را خاموش نگه دارید. شروع به نگهداری یک دفترچه یادداشت مخصوص این شرایط کردم. وقتی چیزی را به یاد می آورم که می خواهم فردا اولویت بندی کنم ، مورد جدیدی که باید به لیست کارهایم اضافه کنم یا شخصی که باید با او ثبت نام کنم ، آن را روی کاغذ یادداشت می کنم. به این ترتیب ، می توانم اطمینان داشته باشم که فردا بدون نقض محدودیت های فنی خود قادر به انجام آن خواهم بود.

به خود فضای ذهنی بدهید

بسیاری از ما امسال مکان های مهم تسکین استرس را از دست داده ایم ، از رفتن به باشگاه برای دیدار با دوستان برای صرف شام. من یک برون گرا و بازیکن عالی هاکی روی یخ هستم ، بنابراین عدم توانایی دیدن شخصاً دوستان ، خانواده و همکاران یا پریشانی در پیست برای من امسال یک چالش بود. به همین دلیل مهم است که بیش از هر زمان دیگری فضا را برای فعالیت ها و عادت هایی که سلامت روانی شما را حفظ می کنند ، اختصاص دهید.

برای من ، این به معنای خواب عمدی بیشتر ، استفاده از برنامه خواب از 22:00 تا 6:00 بود. من همچنین به روال سخت تمرینی پایبند بودم و هفته ای سه بار تمرین می کردم تا در هفته شش ساعت وقت فعال داشته باشم – هرچند که اعتراف می کنم همیشه این هدف را برآورده نمی کردم. با این حال ، من با موفقیت زمان بیشتری را نیز به خواندن اختصاص داده ام. امسال موفق شدم حدود 30 کتاب بخوانم و یکی از موارد مورد علاقه من بود رهبری در زمانهای ناآرام توسط دوریس کرنز گودوین. او به من آموخت که زمان ارزشمندترین سرمایه ما است ، بنابراین نباید به آن خیانت کنیم.

2020 برای همه ما یک سال چالش برانگیز بوده و استرس آن آسان است. به یاد داشته باشید که همه ما انسان هستیم و فقط می توانیم چیزهای زیادی را بگیریم. مهمترین موارد از جمله ساعات غیر کاری و سلامت روانی خود را در اولویت قرار دهید و مبارزه با سوختگی برای شما کمی راحت تر خواهد بود.


منبع: mojeshargh.ir

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>